711855.jpg

Fotot är taget av Pia Kankare under senaste Aura Cup med härlig junior fotboll. Förutom fyra dagar där har vi också varit aktiva åskådare i Pepsi Soccer Cup, Alastaro turnering o s v. Spännande fotbollsmatcher har jag fått njuta av så mycket nu, att TPS mot Tampere United kändes som en liten match, fastän de är etta och tvåa i ligan.

Min egen kondis försöker jag litet få upp också, fastän jag hittills kanske ändå läst mera än sportat. Vi spelade föräldrar mot barn på Satava gräsplan och jag var högerback och följde vänster anfallare som en skugga överallt. Litet har vi joggat också men bästa resultatet har korgbollskastningen hittills gett. Vi är många som försöker kasta korg och om någon lyckas måst alla de som inte lyckats göra armhävningar, magmuskelträningar eller något annat jobbigt. Enadera är jag inte speciellt bra på att kasta korg, eller så är de andra bra, för jag hamnar allt som oftast att kämpa så att musklerna darrar... och det känns ännu några dagar efteråt.

I förrgår var vattnet så varmt att vi kunde spela vattenboll länge utan att frysa. Det ger också kondition att kämpa om en boll i vattnet och sen emellanåt simma långt ut i kapp med Kim ;o)

I går åkte vi till Virkby och hälsade på min mommo. Hon var väldigt länge sportig och höll igång, men nu rör hon sig med rollator. Tiden går och vi blir alla gamla.

762030.jpg