I dag var det vernissage för den andra delen av Åbolands hantverk rf's jubileumsutställningen 7x10. Temat för den första utställningen av sju var återvinning och nu den andra keramik. De senare utställningarna kommer att presentera textil, hus och hem, från trä till papper, glas och till slut blir det modefest.
Jag öppnade nu den här utställningen nummer två och min gamla goda vän Monika Antikainen öppnade den första.
 
Nu på den andra medverkade många keramiker, På plats var min gamla bekant Veli Matti Simonen, vars udu-trummor jag länge drömt om. Anna Nyreen från Nagu var på plats med sina föräldrar och dotter. Johanna Sarparantas föräldrar var också med. Johannas vackra Vinterträdgårds kakel sku jag villa ha i mitt kök. Keramik har alltid spelat en stor roll i mitt liv genom att mamma sålde keramik och vi åt alltid ur keramik då jag var barn. Nu är min svärmors man Cornelius Colliander keramiker och vi kan hemma njuta av hans vackra föremål. Dessutom ska jag i sommar för tredje gången vara konferensier på Savi Palaa-evenemanget i Somero den 11.8. Där är keramiken igen i mittpunkten. Utställningen idag var vacker och så kommer säkert de följande också att vara. Grattis Åbolands hantverk r.f. för 70 fina år! www.gullkrona.fi