Min communicator har bråkat med mig, så att jag inte kunnat blogga med den nu på ett par dagar :(

Det har igen varit mycket häktiskt. Igår hann jag vara ett par minuter som suppleant i Försvarsutskottet, sedan slutförde vi mitt utskotts ståndpunkter kring Eurojust, som minister Luhtanen inte tyckte vi borde sagt något alls om. Vi skrev ut i klar tekst att hon hade fel och ministeriets kanslichef bad också vänligt om ursäkt av oss p g a detta fel ministeriet gjort.

Från plenum sprang jag sen till riksdagens popultaions- och utvecklings grupps möte och därifrån snabbt iväg till Axel Rappes intensiva radiointervju, som jag till min stora glädje fick poisitiv respons på av min kära kusin :o) Herr Rappe hade verkligen gjort ett stort förarbete och bl a hittat alla mina tokigaste texter här i bloggen. Trevligt att någon ids läsa...

Sedan hann jag just och just till tåget. Tillsammans med Marjukka Karttunen tog vi oss sedan tillsammans till barnträdgårdslärarnas info om att barnvården borde höra till skolsektorn och inte till socialsektorn. Tyvärr hade jag tittat fel på adressen, så att jag blev ca 10 minuter försenad till infot. Marjukka stackarn gav helt upp och gick till sin valtillställning istället direkt, som just skulle börja.

Tyvärr hade jag också en dubbelbokning, då vi exakt samtidigt hade skolmusik möte på svenska klubben. Dit kom jag sen tyvärr en timme försenad.

Skolmusik är en storsatsning för de finlandssvenska skolorna, motsvarande stafettkarnevalen i idrott. Skolmusik-festivalen är ändå ingen tävling utan alla är hjärtligt välkomna att delta, sjunga kan alla. Festivalen vill ta vara på vår egen särart i den finlandssvenska kultur- och sångskatten, både nytt och gammalt finns med.  Mera info hittar du här.

Idag inledde jag min dag på Husis med en duell-intervju tillsammans med Mari Kiviniemi som gjordes av Mappe. Vårt tema var skatterna och troligtvis finns den att läsa i Husis måndagen den 29.1.