Så var det slut då Lipponen höll sitt avskedstal och gav mig en stor bamsekram. Mina kolleger har alldeles tydligt allvarlig valfeber och själv vet jag också mycket väl att det kan hänga på en röst om jag får fortsätta i riksdagen eller inte. En del av mina kolleger är så valfebriga, att de inte ens kom på riksdagens officiella avslutning utan blev t ex i Åbo och delade ut reklamer istället. Ännu flere hade skippat kvällens teaterföreställning på Helsingfors stadsteater med Lasse Pöysti i huvudrollen som Stalin. Min mångåriga medhjälpare Janina Vile'n är på väg till Budapest som fru till Finlands ambassadör fr o m nästa sommar. Idag ordnade dom en avskedstillställning i riksdagen och jag vet att Janina V kommer att bli en utmärkt diplomatsfru. Vi har arbetat tillsamman så länge att vår telepati oftast fungerar smärtfritt och jag har alltid kunnat lita till 100 % på hennes omdöme. Tur att det finns så mängsidiga och begåvade människor i Finland.

695166.jpg

 

En osaa kääntää tätä kuvaa oikein päin ;o)

Kuvan henkilö osaisi varmasti tehdä sen, mutta hän on lomalla.... Hän on siis ihana avustajani Janina Vilén, joka on muuttamassa vähitellen Budapestiin. Tässä hän juuri emännöi perheensä läksiäisiä eduskunassa.

Edit: kuva käännetty ;) t.JV