Idag har min risk för baby-feber varit högre än på länge.

På morgonen åkte  vår äldsta pojke på lägerskola ända till fredagen och vi kan inte prata eller texta med honom alls under den här tiden. Huhu, hur ska jag stå ut? Jag kan redan nu leva mig in i hur obehagligt tomt det kommer att kännas då pojkarna flyttar bort hemifrån :o(

Senare besökte jag Mammakeidas där baby-muskarin just skulle börja och alla ljuvliga babysar låg i ring på golvet. Mammakeidas är en ypperlig plats för mammor, som är hemma med sina barn. Tänk om jag nu sku vara moderskapsledig, så sku jag ha denna fina plats bara ett stenkast från vårt hem...

Och inte nog med det. På samma gård finns det nya svenska dagiset Lyckobo, som jag också hälsade på idag. Lyckobo-gänget tillbringade sitt första år i Ketunpesä-dagiset, där mina pojkar gått, så det kändes nästan som att gå till "vårt" dagis idag. Oj så det var stort, luftigt och fint! Nu borde man ju verkligen ha en svenskspråkig baby här i Raunistula, med Mammakeidas och Lyckobo här bredvid...

Nå, livet är egentligen nog ganska skönt med en 6-åring och en 11-åring. Jag har ju t o m tid att skriva blog, vilket jag nog inte annars sku ha ;o) Man blir liksom bortskämd igen med att ha egen tid, som man kan använda till t o m annat än riksdagen eller barnen...