Tänään on viimeinen eduskunnan istuntopäivä tällä kaudella. Ajattelin yrittää vähän siivota työhuonettani, jos se ei enää olekaan minun huoneeni vaalien jälkeen. Tänään jätän viimeiset kirjalliset kysymykseni hallitukselle ja toivon, ettei mitään tärkeää ole unohtunut.

Olen luvannut lapsille, että nyt alkavalla urheilulomalla menemme Teijoon laskettelemaan, Impivaaraan hiihtämään murtsikkaa ja Caribiaan uimaan. Se on todella hyvä kun Impivaarassa saa lainata lapsille monot ja sukset, kun ei nuorimmalle olla niitä vielä hankittu. Ja lasketteluvälineetkin lainaamme paikan päällä kun minä olen ainoa meidän perheessä, jolla on omat, jotka olen saanut käytettynä äitini kaverilta. Kai sitä on uskaltauduttava rattikelkan kyytiinkin meidän nuorimmaisen kanssa Impivaarassa, sillä siitä hän oikeasti tykkää enemmän kuin hiihtämisestä. Kaikkein helpointa on mennä Parkinkentälle luistelemaan, niin kai me sitäkin teemme.

Tiedän että muut kollegani tekevät urheilulomallakin vaalityötä ja se antaa jonkun verran minullekin paineita tehdä niin, mutta perhe on jo nyt saanut niin paljon viime aikoina joustaa minun takiani, että yritän pitää lupauksestani kiinni. Lauantaina olen kuitenkin vielä menossa Raision valtuustosaliin klo 14-16.30 (Nallinkatu 2) Raision työttömien paneeliin ja sitä ennen käyn vihreiden tänään avattavassa vaali-infossa Turun kauppahallissa.

Sunnuntaina taas olen Naantalin tuhkamarkkinoilla ja meillä on kahvitilaisuus Aschanin kahvilassa klo 12-14.

Tiistaina 20.2. Tarja Cronberg tulee Turkuun kahvila Fontaanaan klo 17.30. keskustelemaan ja tarjoamaan kuumaa kaakaota.

Eli kyllä minullakin jonkun verran vaalirientoja on, mutta toivottavasti lapset kuitenkin kokevat, että olen sekä fyysisesti että henkisesti läsnä heidän urheilulomallaan ;o) Muutenkin kollegoja kunnellessa syntyy vaalipaineita, kun monella on todella paljon enemmän rahaa käytettävissä vaalimainontaan y m. He ovat keränneet yrityksiltä paljon enemmän rahaa kun mitä minä raaskin asuntolainaamme lyhentämiseen tarkoitetuista rahoista käyttää. Olen nyt suunnitellut, että käyttäisin noin 15 000 euroa, mutta kyllä se summa väkisin siitä vielä vähän kasvaa. Markoissa ajatellen summa on mielestäni mielettömän iso, mutta muiden puolueiden ehdokkaiden käytettävissä oleviin rahasummiin verrattuna se on aika vähän. Kuitenkin se on tuplasti enemmän kun mitä käytin viime kerralla.