Mitt förra veckslut var ganska fartfullt, för utom de regelbundna två fotbollsträningarna och söndagens barn & föräldrafotboll hade vår yngre pojke ännu en match på söndag förmiddag. Domaren var rejält försenad och då Kim fungerar som tränare, så måste jag inleda min nya karriär som fotbollsdomare. Det sku nog ingen ha trott om mig för 15 år sedan ;o).

Förutom dessa idrottsevenemang så njöt vår familj också av Crique de Soleils mycket estetiska och stämningsfulla multi-show. Utbudet var så stort och kraftigt, att man inte riktigt visste vart man skulle titta...Vår äldre pojke var dessutom med sin moffa på The Real Groups konsert, som alldeles tydligt gjorde stort intryck på honom.

Mitt kulturutbud kryddades också av en kulturell fest på Dynamo. Åbo Gröna Vänster och Feministpartiet vid Åbo Akademi ordnade en födelsedags fest studentkåren till ära som de kallade Kårens Alternativa Årsfest. Jag fick äran att hålla årsfesttalet. Programmet bestod av dikter, trubadurer, tal och dans...

Så det veckoslutet gick i ett nafs. Nu får barnen smälta det lugnt hemma på sitt sportlov och jag fortsätter med riksdagens dagsaktuella mindre och större tvister.