Viimeiset päivät olen käyttänyt jalkapallon lisäksi sähköpostini raivaamiseen. Eniten aikaa on vienyt erinäisiin vaalikoneisiin vastaaminen. Näiden netissä löytyvien vaalikoneiden määrä vaikuttaa taas lisääntyneen ja ohjelmien laatu on myös selvästi parantunut. Mutta aikaa niiden kanssa kyllä menee paljon.

Tällainen minun hidas ja pilkun viilaava tapa vastata vaalikoneiden kysymyksiin ei muutenkaan ole välttämättä hyvä tapa, sillä ihminen vastaa aika eri tavalla riippuen miten tosikkomaisesti tai rennosti hän vastailee.

Aikaisemmissa vaaleissa on jopa käynyt niin, että kun sitten menen myöhemmin kokeilemaan kenet kone minulle valitsee, niin silloin vastaan paljon nopeammin ja rennommin ja lopputuloksen voi olla ihan muita ehdokkaita kuin minä ;o)

Parhaat kysymykset joihin olen tähän asti vastannut löytyvät 25. tammikuuta avautuvasta erityisesti nuorille ja opiskelijoille suunnatustsa vaalikoneesta  http://www.nuortenvaalikone.fi

Tämä vaalikone on yhteishanke, jossa ovat mukana Suomen Nuorisoyhteistyö Allianssi ry, Ammattiin Opiskelevat  SAKKI ry, Suomen Ammattikorkeakouluopiskelijayhdistysten Liitto  SAMOK ry, Suomen ylioppilaskuntien liitto SYL ry, Suomen Lukiolaisten Liitto SLL ja Suomen Opiskelija-Allianssi ry OSKU.