J ag längtar hem och det regnar i Istanbul... fem timmar ensam på ett flygfält igen. Det regnade också igår i Bangkok, just då jag tänkte ta litet sol och simma innan vår resa var slut. Vi hade ledigt innan vi sku åka till flygfältet och jag steg ganska tidigt upp för att hinna njuta av hotellets simbassäng, men efter några minuter började det regna... så jag simmade en stund i regnet och gick sen till mitt rum för att packa. Istället umgicks jag med den mycket intressanta kvinnliga parlamentarikern från Bulgarien. Hon är en otroligt elegant och världsvan kvinna, med en bredare allmänbildning än jag hittills träffat på. Kanske hennes fem magistersexamen också har något med saken att göra, men hennes livserfarenhet är nog det avgörande. Denna super lyxiga kvinna, som tidigare arbetat som läkare i Bulgarien, hade en tid endast 3,50 € per månad att försörja sig och sina två döttrar med. I sin ungdom brevväxlade hon länge med en pojke från Åbo, vars namn hon inte mindes just nu. Jag bad henne söka fram breven, så att jag kan se om han ännu finns kvar i Åbo... HÄRLIGA ÅBO. Snart är jag hemma igen...